מפת הפנים הסינית

לפי הרפואה הסינית המסורתית גוף האדם פועל באמצעות אנרגיית צ’י המכונה “אנרגיית החיים”.

אנרגיית הצ’י, הינה הכוח המאפשר את החיים והאחראי על פעולת רבות של הגוף, כגון: פעולות הנשימה, המוח, התנועה ועוד. בגוף האדם, אנרגיית הצ’י זורמת בערוצים מיוחדים המכונים מרידיאניים, ובדומה למערכת כלי הדם המספקת חמצן לכל תא בגוף, כך גם הערוצים המרידיאניים מספקים אנרגיית צ’י לכל תא בגוף.

אחד השימושים הנפוצים לערוצי מרידיאן נעשה בטיפול דיקור סיני שבו המטפל נעזר בנקודות ובקווי מרידיאן (ערוצי האנרגיה של הגוף) על מנת לעורר ולשפר את זרימת הצ’י.

 

 

מפת הפנים הסינית

מפת הפנים הסינית נבנתה על בסיס ההבנה שכל דבר הנראה מבחוץ מהווה השתקפות ישירה של מה שמתרחש בתוך הגוף. העור אינו מהווה רק מאפיין חיצוני או סממן להזדקנות, אלא נחשב חלון לחייו של האדם, השתקפות של כל היבט בחיי האדם, בריאות, הרגלים, אורח חיים, אופי וגורל.

ובאופן ספציפי יותר, הפנים לפי הרפואה הסינית המסורתית נחשבות לאחד מהמיקרו-קוסמוסים הרבים הנמצאים בגוף האדם המנחים ומדריכים אותנו לגבי התפקוד הפנימי של הגוף.

רפואה ויופי באמצעות מפת הפנים הסינית-
לפי הרפואה הסינית המסורתית לכל אזור בפנים יש נקודת צ’י ברורה הקשורה לאיברים הפנימיים. נקודה זו מאפשרת למטפל לאבחן מהו האיבר הפנימי בגוף הסובל מתפקוד לקוי ובהתאם לבצע איזון וריפוי של הגוף תוך שיפור היופי הפיזי של העור.

המדריך למפת הפנים הסינית

לפי הרפואה הסינית העממית קמטים אינם נחשבים לסממן של הזדקנות אלא רמז לבעיה או חוסר איזון פנימי בגוף.
בנוסף, צבעים בעור עשויים להצביע על בעיות עור שונות, למשל,
גוון כחול – המופיע לרוב מתחת לעיניים מצביע על פעילות יתר או חוסר איזון של הכליות ובלוטת האדרנל.
גוון צהוב – מלמד על לקויים בפעילות מערכת העיכול.
גוון אדום – מלמד על לקויים בתפקוד כיס המרה.

המצח – מייצג את המעי הדק/מערכת העצבים

מאפיינים קליניים: קמטים אופקיים ועמוקים באמצע במצח.                                                        גורמיםלחץ וסטרס המובילים לפעילות יתר של מערכת העצבים ו/או תפקוד של מערכת העיכול. הרגלי תזונה לא נכונים- צריכה מופזרת של סוכר, שומנים ושתייה מופרזת של אלכוהול.                                                                                    טיפול:  ביצוע פעולות מרגיעות, למשל, מדיטציה, מנוחה, הרפיה ושינה טובה.                                                              הקניית הרגלי תזונה נכונים, למשל, צריכת מזונות פרוביוטיים, ירקות מכל הצבעים, להקפיד על אכילת מזון רק בזמן מנוחה ולעיסה של המזון לפני בליעה.

הרקות – מייצגות את הכליות ושלפוחית השתן

מאפיינים קליניים: חריצים, קמטים, נגעי אקנה.
גורמים: תחושות פחד ומתח כרוני,
צריכה מופרזת של סוכר, תרופות, זיהומים כרוניים ודלקת .
טיפול: הורדת הלחץ, הקפדה על שתיית נוזלים, מנוחה, אכילת צמחי מרפא כמו גוג’י ופטרוזליה

בין הגבות – אזור המייצג את הכבד

מאפיינים קליניים: חריצים, קמטים עמוקים
גורמים: הכבד אחראי על מספר פעולות חשובות- דטוקסיפיקציה (נטרול רעלים), עיכול, ורגשות. לכן, אם הגוף מוצף ברעלים, למשל, עקב צריכה גבוהה של תרופות ללא מרשם או אנטי-היסטמינים או שתייה מופרזת של אלכוהול או שהגוף מוצף ברגשות שליליים (בעיקר כעס), אז נצפה להופעת המאפיינים הקליניים באזור שבין הגבות.
טיפול: הפחתת שתיית אלכוהול, הימנעות ממזונות מעובדים, שימוש בחומרי טיפוח טבעיים עם כמה שפחות חומרים כימיים המזיקים לגוף, צריכת מזונות בריאים, עלים ירוקים וחלבונים. בנוסף, חשוב ללמוד להירגע ולהרפות ממחשבות שליליות, להפחית את העומס ולקחת את החיים בצורה קלילה יותר.

האזור שמתחת לעיניים – מייצג את בלוטות יוֹתֶרֶת הַכִּלְיָה אדרנל

מאפיינים קליניים: שקיות מתחת לעיניים, כהיות, נפיחות, דלקות באזור הגבה.
גורמים: הכליות ובלוטת האדנרל אחראיות על וויסות הנוזלים בגוף ותגובת בגוף בזמן לחץ. לכן, כאשר הגוף מתייבש כתוצאה מחוסר שתייה או רמות מתח גבוהות, זה משפיע לרעה על תפקוד הכליות. בנוסף, עישון ואלכוהול עשויים לפגוע בתפקוד הכליות.
טיפול: להקפיד על שתייה מספקת של מים, להימנע מצריכת יתר של סוכר, קפאין ומלח. להקפיד על אכילת מזונות עשירים במינרלים ולבצע פעולות המסייעות בהורדת הלחץ.

האף – מייצג את הלב

מאפיינים קליניים: קומודונים, אדמומיות, נימים.
גורמים: בעיות באף מייצגות בעיות בלב. הצד השמאלי של האף קשור לצד שמאל של הלב ולהיפך. קומודונים על פי הרפואה הסינית המסורתית מצביעים על אי ספיקת לב, אדמומיות מצביעה על לחץ דם גבוה או רמות כולסטרול גבוהות, העלולים להיגרם עקב צריכת יתר של סוכר, אלכוהול או מזון מעובד. בנוסף, גם רגשות שליליים, כגון: צער, כעס ועקשנות עלולים לפגוע בתפקוד הלב.
טיפול: לאזן את רמות הכולסטרול בדם, להפחית בצריכת סוכרים ופחמימות. לנסות לפתוח את הלב ולגלות סלחנות כלפי האחר, ולהתחיל לעשות כושר.

הלחיים מייצגות איברים שונים:
החלק העליון של הלחי מתחת לעיניים – מייצג את הכליות
עצמות הלחיים ליד הרקות- מייצגות את הריאות והסינוסים
החלק התחתון של הלחי- מחובר לשיניים ולחניכיים

מאפיינים קליניים: אדמומיות, פצעים, יובש.
גורמים: עישון, צריכה גבוהה של סוכר, תזונה לקויה ומתח.
טיפול: הפחתה בעישון, הקפדה על תזונה נכונה וביצוע פעולות המסייעות להפחתת המתח.

סנטר- מייצג את הקיבה

מאפיינים קליניים: כל בעיה בעור המופיעה מסביב לפה עשויה להצביע על בעיה במעי הגס והקיבה.
גורמים: לפי הרפואה הסינית המסורתית אחת הבעיות הנפוצות בקיבה הינה לחות הנרגמת כתוצאה מחימום יתר ממושך של הקיבה. כאשר אנחנו צורכים מזונות קרים או גולמיים הקיבה שלנו “מחממת” את האוכל לטמפרטורת הגוף באמצעות הפרשת חומצות. כאשר פעולת החימום מתבצעת לעתים קרובות זה עלול לפגוע בקיבה ולהוביל לעליה בלחות אשר עשויה לגרום להפרשת ריר במעי הגס, להתפתחות זיהומים במערכת העיכול ולליקוי בתפקוד מערכת העיכול.
טיפול: לאכול בעיקר מזון חם, מבושל קלות.

לסת וצוואר – מייצגים בעיות הורמונליות

מאפיינים קליניים: אדמומיות, פצעים, יובש.
גורמים: צריכה גבוהה של קפאין ומלח רב עלולים לגרום לחוסר איזון הורמונלי.
טיפול: להפחית בצריכת הקפה והמלח להקפיד על שתיה מרובה של מים.

ולסיכום, לפי הרפואה הסינית המסורתית הטיפול להעצמת היופי מגיע מבפנים באמצעות שמירה על בריאות רגשית, נפשית וגופנית.

דילוג לתוכן