חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סבוריאה דרמטיטיס – הכירו את מה שאסור/מותר לעשות !

סבוריאה דרמטיטיס – מה זה ?

סבוריאה הינה מחלת עור דלקתית כרונית, אשר בנוסף להפרעה האסטטית, היא גורמת לאי נוחות וסבל רב.

סבוריאה מאופיינת ביצירה ובהפרשה מוגברת של חלב (הפרשה שומנית) מבלוטות החלב, והיא מתפתחת בצורה הדרגתית בעיקר באזורים העשירים בבלוטות חלב, כגון: אזור ה- T בפנים, המצח, קפלי אף, אזור הגבות, קרקפת ובאזורים נוספים בגוף.

 

 

סימני המחלה

המאפיינים הקליניים של הסבוריאה מגוונים ותלויים בחומרת המחלה.
דלקת, אדמומיות, תחושת יובש ו/או צריבה המלווה בגרד, הופעת קשקשים שומניים או יבשים בעור, נפיחות, הפרשת חלב צהבהב, ובמקרים חמורים יותר, ישנה התפתחות של פצעים דלקתיים הדומים במאפיינים הקליניים שלהם לנגעי האקנה.

חשוב לדעת

חשוב לדעת, שאצל רוב האנשים, הסבוריאה נוטה להתפרץ בעונות הקרות ולהשתפר בקיץ. ולכן, יש לנקוט משנה זהירות במהלך הטיפול בלקוחות בחודשים הקרים.

טיפול ומניעה של סבוריאה דרמטיטיס

מאחר והסבוריאה הינה דלקת כרונית בעור, לא ניתן לרפאה לחלוטין ! (בדומה לאקנה)
עם זאת, במקרים רבים ניתן לדכא את הסימפטומים של המחלה ולהפחית במידה ניכרת את אי הנוחות והסבל.

ממה חשוב להימנע בטיפול בסבוריאה דרמטיטיס

  • להימנע ממריחת תכשירים מגרים ובעיקר אלו המכילים אלכוהול, צבעי מאכל, חומרי ריח, או תכשירים שומניים.
  • להמנע מביצוע פילינגים חזקים ומגרים מידי לעור.
  • להמנע מביצוע פרוצדורות הכוללות שפשוף של העור כמו בשימוש עם פילניג גומאז’ או פילינג גרגירי, פרימטור וכדומה, כדי שלא ליצור גירוי מיותר לעור, העלול להוביל להתפשטות והחמרה בסבוריאה.

על מה חשוב להקפיד במהלך הטיפול בסבוריאה

  • היגיינה: חשוב מאוד לשמור על היגיינת העור, רצוי לשטוף את עור הפנים לפחות פעמיים ביום עם תכשירי ניקוי היפו-אלרגניים שאינם מיבשים ושאינם מכילים חומרים קשים כמו SLS, פראבנים וחומרים נוספים המופקים מתוצרי לוואי של תעשיית הנפט.
  • תכשירים קוסמטיים: יש להימנע משימוש בתכשירים המכילים חומרים פעילים ומגרים מידי, ובייחוד מאלה המכילים אלכוהול, ולעבור לשימוש בתכשירים המכילים חומרים בעלי יכולת הרגעה ושיקום העור, כגון: שמן נר הלילה, והשמנים האתריים גרניום, לבנדר ומרווה רפואית, ובתכשירים המכילים אנטי-אקסידנטים וויטמינים E, C ו-A .
  • פילינג: רצוי להשתמש בפילינגים עדינים, למשל, פילינג אנזימטי, המסייע בהסרת תאי העור המתים ומזרז את חידוש העור.
  • לחות: חשוב מאוד להקפיד על שימוש קבוע בקרם לחות קל על בסיס מימי המכיל חומרים אנטי דלקתיים כדי להרגיע את תחושת הגרד והצריבה, בנוסף, החומרים בעלי הפעילות האנטי דלקתית שבקרם יכולים לסייע רבות בשיקום והרגעת העור.

למידע נוסף: טיפול בסבוריאה

פוסטים נוספות שעשויים לעניין אותך

דילוג לתוכן