” העור שלך כל כך זוהר – את בטח בהריון ! “

בחיים האמתיים, נשים הרות לעתים רחוקות שומעות מחמאות כאלה. למעשה, רק מעט מאוד נשים עם הרבה מזל זוכות לעור פנים זוהר במהלך ההיריון בזמן שהרוב המכריע של הנשים בהיריון צריך להשלים עם כתמים כהים על העור, צמיחת שיער מוגברת, שיער דליל, פריחות, אקנה, סימני מתיחה, פיצול או שבירה של הציפורניים והחרפת בעיות עור קיימות.

 

 

אקנה

אקנה נחשב לבעיית העור הנפוצה ביותר אצל נשים בהיריון. הסיבה העיקרית להתפרצות אקנה במהלך ההיריון הינה עלייה ברמות ההורמונים בשליש הראשון של ההיריון המובילה לייצור מוגבר של חלב (הפרשה שומנית) הגורם בסופו של דבר להופעת אקנה.

הטיפול באקנה בנשים בהיריון עשוי להיות מאתגר. עם זאת, חשוב מאוד לטפל באקנה גם במהלך ההיריון על מנת למנוע החמרה של האקנה, היווצרות צלקות וזיהומים משניים.

כלואזמה

בעיית עור נוספת הגורמת לתסכול אצל הרבה נשים בתקופת ההיריון נקראת כלואזמה (Chloasma) או “מסכת היריון”. אלו הם כתמי עור כהים המופיעים בדרך כלל בפיזור אחיד על הפנים בעיקר באזורים, כגון: מצח, לחיים, מעל השפה העליונה והסנטר. כלואזמה יכולה להופיע אצל 50-70% מהנשים בהיריון.

קיימים מגוון טיפולים קוסמטיים ורפואיים יעילים מאוד לטיפול בבעיות העור השונות, אבל האם הטיפולים הללו בטוחים גם לנשים הנמצאות בתקופת ההיריון וההנקה?

מרבית הטיפולים הקיימים מתבססים על שימוש בחומרים פעילים אשר לכל אחד מהם יכולות ריפוי ספציפיות לבעיית העור בה רוצים לטפל. קיימים חומרים המותרים לשימוש אצל נשים בהיריון, בעוד שחלקם נמצאים “בתחום האפור” או שנויים במחלוקת לגבי בטיחות השימוש בהם בתקופה זו, וחומרים אחרים לעומת זאת, אסורים בתכלית לשימוש בתקופת ההיריון.

לכן, חשוב מאוד ואף רצוי לטפל בבעיות העור השונות גם בתקופת ההיריון וההנקה כדי למנוע החמרה של מצב העור, אבל חובה לבצע את הטיפולים אצל מטפל מוסמך המכיר את החומרים האסורים והמותרים לשימוש בתקופת ההיריון וההנקה, על מנת לטפל בבעיות העור השונות בצורה בטוחה לאם ולעובר.

דילוג לתוכן